DÉTAILS DU LOT
Cette séance est fermée aux enchères.
Enchère actuelle: 16 000 $ CAD
Historique des enchères
# de palette Date Prix

818689 30 nov. 2023 | 15 : 46 : 55 16 000 $ Enchère automatique

38733 25 nov. 2023 | 04 : 37 : 10 15 000 $

818689 25 nov. 2023 | 04 : 36 : 15 14 000 $ Enchère automatique

38733 25 nov. 2023 | 04 : 36 : 15 13 000 $

818689 22 nov. 2023 | 16 : 55 : 48 12 000 $ Enchère automatique

La liste de l'historique des enchères a été mise à jour le: jeudi, 09 mai 2024 | 14h 34m 03s

LOT 505

CPE
1898 - 1992
Canadien

Tillers of the Soil
linogravure en 4 couleurs
signé, titré et édition 60/60 et au verso daté 1934 sur l’étiquette de l’exposition
10 1/2 x 13 1/2 po, 26.7 x 34.3 cm

Estimation : 15 000 $ - 25 000 $ CAD

Vendu pour : $20,000

Exposition à : Heffel Calgary – 888 4e Ave SW, Suite 609

PROVENANCE
Collection privée, Calgary

BIBLIOGRAPHIE
Peter White, Sybil Andrews, Glenbow Museum, 1982, reproduit pages 27 et 57
Lora S. Urbanelli, The Grosvenor School, British Linocuts Between the Wars, Museum of Art, Rhode Island School of Design, 1988, reproduit page 46
Stephen Coppel, Linocuts of the Machine Age, 1995, reproduit page 115, catalogue #SA31
Hana Leaper, Sybil Andrews Linocuts : A Complete Catalogue, Osborne Samuel Gallery, 2015, même image reproduite page 78

EXPOSITION
Glenbow Museum, Calgary, Sybil Andrews : Color Linocuts, 1982, catalogue #31
Rhode Island School of Design Museum, The Grosvenor School : British Linocuts Between the Wars, 22 janvier - 20 mars 1988, en tournée en 1988 au Cleveland Museum of Art et au Santa Barbara Museum of Art, même image, catalogue #10


Sybil Andrews was part of the Grosvenor School in England, a group of artists working in linocut who were influenced by the exciting modernist movements of Futurism, Vorticism and Cubism. In the 1930s, harsh economic realities brought a new appreciation for the working class, both rural and urban, who emerged as a subject for art, and their energy and productivity was seen in a heroic light. Tillers of the Soil is from a group of linocuts in Andrews’s oeuvre that embodies this subject. Seen at a distance, the figure of the farmer is small, but his stance at the plough is self-assured as he controls the team of massive draft horses. Andrews emphasized their power through her unusual use of perspective, showing the horses looming over the top of the hill with the stylized furrows of the field plunging downward below them. A pervasive and dynamic sense of movement, strong colour, and the bright light of the open farmland make Tillers of the Soil a powerful image.

Stephen Coppel notes: from an edition 60 plus at least 2 TPs, 2 EPs and 4 AEPs. Early impressions on buff oriental laid tissue; later printings on thickish oriental paper. This is a fine impression on tickish oriental paper.


Tous les prix affichés sont en dollars canadiens.


Bien que nous ayons pris soin d’assurer l’exactitude de l’information publiée, des erreurs ou omissions peuvent se produire. Toute enchère est soumise à nos modalités et conditions de vente. Les enchérisseurs doivent s’assurer qu’ils sont satisfaits de la condition du lot avant d’enchérir. Les rapports de condition sont disponibles sur demande.