DÉTAILS DU LOT
Cette séance est fermée aux enchères.
Enchère actuelle: 10 000 $ CAD
Historique des enchères
# de palette Date Prix

818689 30 nov. 2023 | 16 : 03 : 39 10 000 $ Enchère automatique

917551 30 nov. 2023 | 16 : 03 : 39 9 500 $

818689 30 nov. 2023 | 16 : 02 : 29 9 000 $ Enchère automatique

917551 30 nov. 2023 | 16 : 02 : 29 8 500 $

818689 30 nov. 2023 | 16 : 01 : 10 8 000 $ Enchère automatique

917551 30 nov. 2023 | 16 : 01 : 10 7 500 $

818689 30 nov. 2023 | 16 : 00 : 01 7 000 $ Enchère automatique

917551 30 nov. 2023 | 16 : 00 : 01 6 500 $

818689 22 nov. 2023 | 14 : 50 : 31 6 000 $

La liste de l'historique des enchères a été mise à jour le: jeudi, 09 mai 2024 | 12h 09m 17s

LOT 503

CPE
1898 - 1992
Canadien

Otter Hunt
linogravure en 4 couleurs
signé, titré et édition 19/60 et au verso inscrit « Aug 20/80 » sur l’étiquette de la galerie
9 1/8 x 12 1/4 po, 23.2 x 31.1 cm

Estimation : 8 000 $ - 12 000 $ CAD

Vendu pour : $12,500

Exposition à : Heffel Calgary – 888 4e Ave SW, Suite 609

PROVENANCE
DeVooght Gallery Ltd., Vancouver
Acquis du susmentionné par la collection privée actuelle, Calgary

BIBLIOGRAPHIE
Peter White, Sybil Andrews : Colour Linocuts, Glenbow Museum, 1982, reproduit page 36, catalogue #25
Lora S. Urbanelli, The Grosvenor School : British Linocuts Between the Wars, Museum of Art, Rhode Island School of Design, 1988, reproduit page 21
Stephen Coppel, Linocuts of the Machine Age, 1995, reproduit page 113, catalogue #SA25
Hana Leaper, Sybil Andrews Linocuts : A Complete Catalogue, Osborne Samuel Gallery, 2015, même image reproduite page 72

EXPOSITION
Glenbow Museum, Calgary, Sybil Andrews, 1982, même image, catalogue #25


Sybil Andrews was a part of England's Grosvenor School of printmakers working in linocut in the 1930s. This medium, made from powdered cork, rosin and linseed oil with a canvas backing, had a resilient yet soft surface that facilitated the cutting of bold lines. Colour applied to the linoleum sheet and then hand-rubbed onto the paper gave the print a unique texture due to the linoleum's grainy surface. This fine linocut was executed during the time Andrews shared a studio with Cyril Power in Hammersmith in London. Her early life was spent at Bury St. Edmunds in Suffolk, resulting in her depiction of rural images such as this. Otter Hunt is an action-filled, complex image in which Andrews creates a vortex of activity of dogs and man around a dark centre where the otter is hiding. Through the use of repeating shapes, curvilinear lines and a simple, stylized approach to form, Andrews creates a visual intensity that communicates the excitement of the hunt.

Stephen Coppel notes: from an edition 60 plus 1 unnumbered colour proof and 1 single-colour proof (in black of 4th block). Early impressions on buff oriental laid tissue; later printings on thickish oriental paper. This is a fine early impression on oriental laid tissue.


Tous les prix affichés sont en dollars canadiens.


Bien que nous ayons pris soin d’assurer l’exactitude de l’information publiée, des erreurs ou omissions peuvent se produire. Toute enchère est soumise à nos modalités et conditions de vente. Les enchérisseurs doivent s’assurer qu’ils sont satisfaits de la condition du lot avant d’enchérir. Les rapports de condition sont disponibles sur demande.